Köpvillkor

Handla tryggt på Wallribbon.se. Ta del av våra köpvillkor.

Företagets säte: Vävstolsgatan 1, SE-28947 Glimåkra
Kontakt: info@wallribbon.se

 

Allmänt:

Pris inkl. moms är det som gäller på vår sida om inget annat anges. Vi reserverar oss för oförutsedda händelser, förändringar och avvikelser. Det kan till exempel gälla slutförsäljning, tryckfel, pris – och valutakurser, konstruktion, sortiment, färger och bilder.

Tänk på att färgavvikelser kan förekomma då datorer, läsplattor och mobiltelefoner kan ha olika färginställningar och inte alltid ger en exakt återgivning av verkligheten.

Wallribbon.se är en trygg plats att handla på. Vi följer lagar och regler gällande distanshandel. Vi står för tydliga villkor, är en seriös aktör och ditt köp sker tryggt och säkert.

(Wallribbon.se utför enligt svensk lag inte kontantköp till dig som är under 16år eller kreditköp till dig som är under 18år. Du som är under 18 år måste ha målsmans godkännande)

 

Ångerrätt:

Vi vill och hoppas alltid att du ska bli nöjd med ditt köp hos oss på Wallribbon.se. Om du av någon anledning ångrar dig gäller 14 dagars ångerrätt enligt konsumentskyddslagstiftningen. Det innebär att du alltid har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss detta inom 14 dagar.
Ångerrätten gäller inte om du har beställt specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

Innan ångerfristen (14 dagar) har löpt ut ska du skickat ett meddelande till info@wallribbon.se där du klart och tydligt uppger namn, adress, ordernummer och namn på varan.
Du som kund står för returfrakt och varan ska returneras omonterad, väl emballerad, helst i originalemballaget och i fint skick.
Varan ska skickas i retur inom 14 dagar – räknat från det datum som du meddelar att du vill utöva ångerrätten.
Har du frågor angående returfrakten är du välkommen att kontakta vår kundservice.

Om du returnerat en vara betalas det belopp ut som du har betalat för den, inklusive eventuella leveranskostnader, tillbaka. Undantag gäller för eventuella tillkommande leveranskostnader till följd av att du valt något leveranssätt än de standardsätt som vi erbjuder. Vid retur av en order återbetalas inte leveranskostnaden. På det belopp som ska återbetalas har vi rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning jämfört med varans ursprungliga värde. Detta sker om du hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion, dels vid saknad eller förstört originalemballage.

Beloppet betalas tillbaka så fort som möjligt efter att vi har mottagit din retur. Återbetalning sker via det betalningsalternativ som valdes vid köptillfället, förutsatt att något annat inte överenskommits (eller att det finns hinder för en sådan återbetalning).

Skulle du ångra din order innan du mottagit den men efter att den lämnat vår fabrik förbehåller vi oss rätten att dra av kostnaden motsvarande returfrakten på återbetalningsbeloppet.

 

Reklamation:

Vi besiktigar alla våra produkter innan dom packas och skickas till dig. Men skador kan ske i transport och vi ber dig vänligen att granska din order innan du skriver under kvittensen från fraktbolaget. Allt ska dokumenteras av dig och chauffören, perspektiv – och närbilder. Detta ska sen anmälas till oss på info@wallribbon.se skicka med namn, telefon, ordernummer, beskrivning av skadan och bilderna. Detta ska anmälas till oss inom 5dagar från mottagandet. Ärende som kommer in efter 5 dagar hanteras ej.
Skulle det visa sig att emballaget är helt men skador finns på produkten ska även dessa dokumenteras och skickas in till oss inom 5 dagar.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftningen.
Wallribbon.se ger tre års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Detta omfattar fabrikationsfel, materialfel som konstaterats vid varans normala användning. Reklamationsrätten täcker inte slitage, skador eller fel som uppstått av felanvändning eller behandling av varan.
Reklamation om fel eller brister ska meddelas till info@wallribbon.se inom rimlig tid. Produkten kan returneras för reparation, byte eller efter avtal en återbetalning.

Tillämplig lag och tvist:

Vi jobbar mot att alltid komma överens, men ibland händer det att vi inte kan gå våra kunder till mötes när det gäller klagomål och reklamation. Det kallas nekat anspråk och för att driva det vidare vänder du dig till Allmänna reklamationsnämnden.

Allmänna reklamationsnämnden kan du besöka på www.arn.se eller så skickar du ett brev till Allmänna reklamationsnämnden, BOX 174, 101 23 Stockholm. Du kan även klaga via EU:s online plattform för tvistlösning som du hittar här http://ec.europa.eu/consum ers/odr/
Tvist gällande tolkning eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Avtal och beställning:

När du genomför din order hos oss på Wallribbon.se godkänner du våra villkor. Genom att göra det förbinder du dig att följa dem, godkänner att du tagit del av informationen om personuppgifter.
Avtal ingås när du beställningen har bekräftats skriftligen och du har fått en orderbekräftelse. I enskilda fall exempelvis vid tekniskt fel eller en eventuell slutförsäljning, kan en beställning nekas. Spara alltid din orderbekräftelse! Den behövs vid eventuella kontakter med kundservice.

Kunduppgifter:

Som kund ansvarar du för att de uppgifter du lämnar är korrekta och fullständigt ifyllda.
Vid mottagen orderbekräftelse kontrollera alltid att alla uppgifter stämmer, om inte så kontakta oss snarast på info@wallribbon.se.

Du hittar information om Wallribbon.se integritetspolicy här (Länk till GDPR-sidan och klistra in all text där)

Genom att handla på Wallribbon.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att kunna behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.

Priser, avgifter och betalning:

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms. Avgifter för transport anges separat.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan sam felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalning kan du göra via SWISH, kort, faktura eller delbetalning via Billmate.

Leverans och hämtning av varor:

Våra normala leveranstid är 2-7 arbetsdagar från fabrik.
Vi skickar våra orders med DHL, vid stora paket så skickar vi dom med hemleverans, då ställs godset av vid tomtgränsen, vid mindre sändningar så skickas din order till närmsta Serviceombud.
Du kan även välja att hämta din order hos oss på fabriken i Glimåkra.
Om en vara returneras på grund utav att du inte varit anträffbar på uppgivet telefonnummer eller inte tagit emot leveransen på överenskommen tid, förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift. Det är för att täcka kostnader för returfrakt och returadministration. Även en extra avgift för ett nytt leveransförsök kan tillkomma. Detta gäller både hemleverans och leverans till serviceombud. Har du valt att hämta din order på fabriken tillkommer ingen fraktkostnad.

Ibland kan avvikelser ske från angivna leveransdatum. Vid en leveransförsening meddelar vi dig det och fortsätter att bevaka beställningen.

Du som valt upphämtning på fabrik kan hämta din order 7 dagar från det att du fått en avisering.
Våra öppettider för upphämtning är måndag till torsdag 13.00-15.30 (gäller ej röda dagar).
Paket hämtas i första hand ut av dig personligen mot uppvisande av orderbekräftelse. Du får alltid en avisering om var och när din order kan hämtas upp, aviseringen skickar vi ut via mail.
För paket som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig en avgift motsvarande expeditionsavgift och faktiskt hanteringskostnad.

Om du beställt paneler skickar vi dom med hemleverans till din tomtgräns förutsatt at en lastbil kan köra fram till din fastighet.

Vid ändring av leveransadress efter att sändningen lämnat oss debiterar vi dig en avgift på 250:- för adressändring.

Ansvarsbegränsningar:

Vi tar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

Ändring av villkor:

Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i dessa villkor. Justeringar som görs kommer att publiceras på webben. Ändringar gäller från det att du har accepterat villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på webben). Vi rekommenderar att du håller dig uppdaterad via regelbundna besök på webben för att bli varse om eventuella ändringar.

Information om Cookies:

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används.
Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information om det kan du hitta på post och telestyrelsens hemsida.

Juridiskt namn:

Glimåkra of Sweden AB
BOX 125
Vävstolsgatan 1
28947 Glimåkra
Sweden
556120-7837

 

 

 

 

 

Varukorg
Scroll to Top